dinsdag 5 juli 2016

Kinderboeken en kaarten

Een tijdje terug liep ik in Voorburg en liep ik de kinderboekenwinkel: 'In de Wolken' binnen.

Ik ben dan wel een volwassen vrouw maar ik heb een grote voorliefde voor kinderboeken,  vooral prenten boeken maar ook kinder gedichten en verhaaltjes.

Zelf heb ik nog geen kind (eren)  maar een grote verzameling kinderboeken is bij mij dus al te vinden. Zo nu en dan pak ik er een bij, ga ik op mijn knusse bank zitten met een kopje thee en voor ik het weet word ik meegenomen naar een kleurrijke fantasievolle plek. En vooral een fijne plek.

Nu is het leven als volwassene niet altijd even leuk,  de verantwoordelijkheden en moeilijke keuzes kunnen domineren en soms is die kinderlijke vreugde dan ver te vinden.

Het lezen en doorkijken van mijn boeken helpt me om wat van de kinderlijke onbevangenheid terug te krijgen. Zoals het verbaasd zijn over en het genieten van de alledaagse dingen.

Zo zag ik pas, midden in Den Haag, een ooievaar op een lantaarnpaal! Ik was er zo door gebiologeerd terwijl ik stond te wachten voor het stoplicht dat ik het groene licht pas opmerkte toen mensen mij (al toeterend) passeerden.

Nu is het zo dat de schrijvers van kinderboeken vaak volwassenen zijn. En met de kennis die ze hebben van de wereld proberen ze de kinderen wat bij te brengen (of helpen ze ze zich voor te bereiden op de wereld) op een simpele leuke manier,  maar vaak ook met enige diepgang.

In die boekenwinkel in Voorburg was ik lekker aan het rondneuzen toen een reeks kaarten van 'veronzinsels' mijn aandacht trok. 
Prachtige teksten bij tekeningen die mij raakten. 

Voor mezelf nam ik deze mee:

Zie : www.veronzinsels.nl voor meer gedichten  en kaarten! 

Zie: indewolken.nl voor informatie over de kinderboekwinkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten