dinsdag 26 juli 2016

Kunstzinnige Mini Quote en Affirmatie kaartjes

Mijn verzameling

Sinds enkele jaren verzamel ik 'quotes' en positieve affirmaties  die mijn aanspreken.
Zo bevatten de quotes vaak levenswijsheden die ik als waardevol ervaar. En een positieve affirmatie kan een bepaalde zin zijn, waar een bevestiging of een bepaalde kracht uit spreekt.


Eerst verzamelde ik ze alleen; ik schreef ze dan op in een schrift of wanneer ik ze in een magazine las, scheurde ik het uit en plakte ik het er bij in mijn schrift. Zo werd het een soort bundel maar ik merkte dat ik er eigenlijk niet meer in keek.

Op mijn werk, als Kunstzinnig Therapeute, gebruik ik ook vaak positieve affirmatie kaartjes, bijvoorbeeld: Eigenwijsjes. Ik maak dan een waaier van de kaartje en de client trekt er eentje uit. Ik blijf het bijzonder vinden hoe er vrijwel altijd een kaartje wordt getrokken die aansluit bij de client, bij de thema's waar hij/zij aan werkt en/of waar de behoefte ligt.

Ik merk ook echt dat de cliënten het als fijn ervaren om zo'n positieve tekst te lezen. Sommigen schrijven het voor zichzelf op of maken er een foto van en gebruiken het als 'achtergrond' op hun telefoon.

Door de positieve reacties bij anderen besloot ik om van mijn verzamelde quotes en affirmaties mijn eigen 'kaartjes'  te maken. Op het moment dat ik dit schrijf zijn dit er al 65!

Elk kaartje is uniek en ik werk met 2 variaties:
Bij de quotes van bekende mensen voeg ik een zwart wit foto toe. Ik vind de zwart wit foto's een soort nuchterheid hebben, je ziet beter de mens en je wordt minder afgeleid door de kleuren en details.


Bij mijn eigen quotes, de verzamelde affirmaties en teksten probeer ik altijd een passende kunstzinnige achtergrond te maken. Soms is dit alleen in sfeer en kleur en soms is dit met een kleine voorstelling met diertjes. Vooral vogeltjes en katten pas ik daar veel in toe.

Door op deze manier actief aan de slag te gaan met de positieve teksten, merk ik dat het zich nog beter in mij verankerd en dus meer 'eigen' wordt.

Doorgaand proces:
Zoals je zult begrijpen is het een doorgaand proces, elke zoveel tijd komt er wel weer een kaartje bij. En het maken van zo'n kaartje is dan ook echt even een moment voor mezelf. Heerlijk. Het kan in 10 minuten al klaar zijn, maar soms ben ik ook lekkere een uur aan het freubelen.




En dan?:
De kaartjes die af zijn die heb ik als stapeltje op een mooie houten bakje op mijn tafel staan en elke ochtend verplaats ik het 'oude kaartje'  van de dag ervoor naar de onderkant van de stapel en komt er een nieuw kaartje bovenop te liggen.

Ik kan het jullie alleen zeer aanraden om dit ook te doen. Want hoe vaak verzamelen we wel niet dingen maar kijken we er eigenlijk niet meer naar om?




Wil je nog meer van mijn kaartjes zien? Kijk dan op Instagram:
 'Kunst_als_therapie'!
Ik ben sinds kort gestart met ze hier op te plaatsen, twee keer per week komt er een nieuw kaartje :)

Psst.. vind je het leuk om mijn blog te lezen en wil je het weten als ik een nieuw bericht heb geplaatst? Abonneer je dan hieronder ! En laat gerust een reactie achter :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten